Ocenění pro Nemocnici Náchod

Oblastní nemocnice Náchod, a.s.

Náchodská nemocnice patří do první desetiny nejlepších nemocnic v ČR. V uplynulém týdnu proběhla v pražském Clarion Congress Hotelu Prague již tradiční odborná konference s názvem „Efektivní nemocnice 2022“, které se zúčastnilo na 700 osobností z řad vrcholových managementů nemocnic, zdravotních pojišťoven, krajů a zainteresovaných fi­rem.

V rámci této konference jsou vyhlašovány výsledky celostátního projektu „Nemocnice ČR 2022“. Hodnocení probíhá ve čtyřech základních oblastech:

• Bezpečnost a spokojenost hospitalizovaných pacientů.

• Bezpečnost a spokojenost ambulantních pacientů.

• Bezpečnost a spokojenost zaměstnanců nemocnic.

• Finanční zdraví nemocnic.

V letošním ročníku se projektu zúčastnilo celkem 148 nemocnic z celé České republiky s akutními lůžky. Náchodská nemocnice zaznamenala úspěch v kategorii „bezpečnost a spokojenost ambulantních pacientů“, když se umístila na prvním místě v kategorii nefakultních nemocnic a na celkovém druhém místě (první místo získala Ústřední vojenská nemocnice). Nevedla si špatně ani v dalších kategoriích. V oblasti bezpečnosti a spokojenosti hospitalizovaných pacientů skončila v ČR na 15. místě a v kategorii Finanční zdraví nemocnic se umístila na 18. místě.

Těší nás, že naše nemocnice patří mezi desetinu nejlepších v celé ČR. Zároveň je to závazek pro další směřování naší nemocnice. Víme, že kvalita a bezpečí zdravotní péče poskytovaná našim pacientů je výsledkem neustálého procesu, jehož nedílnou součástí je nejen zabezpečení péče samotné, ale také nastavování procesů v nemocnici a jejich kontinuální hodnocení.

Z celorepublikových závěrů projektu vyplývá, že mírně poklesla spokojenost pacientů s přístupem lékařů (z 83 % v roce 2021 na 81 % v letošním roce) a srozumitelnost předávané informace (z 95 % na 93 %). Stabilní je spokojenost pacientů s přístupem sester (85 % spokojených pacientů).

Při hospitalizacích se v českých nemocnicích zvýšila důvěra pacientů ve zvolenou nemocnici, spokojenost s včasnou reakcí personálu na případnou bolest a pocit úcty a respektu pacientů od zdravotnického personálu. Naopak došlo k prodloužení doby na plánovaný zákrok a poklesla spokojenost s podávanou stravou.

Děkujeme všem spokojeným pacientům, kteří se do hodnocení, které probíhalo od ledna do srpna letošního roku, zapojili. Poděkování patří také nemocniční manažerce kvality, všem interním auditorů a samozřejmě také našim zdravotníkům, kteří jsou nejdůležitějším článkem celého řetězce.