Pavilon A a B

Emergency | Urgentní příjem

Služba Telefon
TRIAGE - infocentrum     +420 491 601 122

Provoz pohotovosti dne 23. 8. 2025

Informujeme Vás, že pohotovost pro dospělé bude dne 23. 8. 2025 do 18:00.

Emergency / Urgentní příjem

Nepřetržitě

LPS – lékařská pohotovostní služba

Den Čas
Pracovní dny 16:00 – 20:00
Víkendy a svátky 08:00 – 20:00

Emergency / Pohotovost – Oddělení urgentního příjmu

Odborná charakteristika pracoviště:

Oddělení urgentního příjmu OUP je komplexním pracovištěm prvního kontaktu převážně dospělého pacienta fungující v nepřetržitém provozu. Na oddělení přicházejí pacienti bez doporučení, jsou odesíláni z ordinací praktických lékařů či ambulantních specialistů, a/nebo přiváženi Zdravotnickou záchrannou službou (ZZS) K vyšetření na Oddělení urgentního příjmu se tedy nelze objednat!

O pacienty pečuje akutní ambulance interní, chirurgická, ortopedická a neurologická, v mimopracovní době (Po-Pá 16:00 – 20:00 a víkendy a svátky 8:00 – 20:00) navíc i LPS – Lékařská pohotovostní služba.

Jelikož je Nemocnice Náchod podobně jako většina nemocnic v ČR nemocnicí pavilónového typu, některé klíčové provozy (Dětské oddělení, ORL, Urologické oddělení, endoskopické centrum,…) jsou umístěny v samostatných budovách a provozech.

Proto i péče o pacienty s vyhraněnou symptomatologií respektuje uspořádání nemocnice a zmíněná oddělení mají vlastní akutní příjmové ambulance. Nicméně akutní pacient přichází nebo je přivážen na OUP a třídící sestra po domluvě s výše uvedenými pracovišti nasměruje akutního pacienta na konkrétní místo v nemocnici.

Personální zajištění – V pracovních dnech od 7:00 do 15:30h je provoz OUP zajištěn 5 oborovými lékaři – 2 internisté, 1 chirurg, 1 ortoped, 1 neurolog, od 15:30 do 20:00 pak navíc lékař LPS – všeobecné praktické lékařství. V mimopracovní době je provoz zajišťován po jednom lékaři z výše uvedených specializací.

Pro činnost kliniky je neméně důležitý nelékařský zdravotnický personál. V denní směně se na provozu podílí 9 zdravotních sester či záchranářů a 5 sanitářů a ošetřovatelek, v noční směně pak 6 zdravotních sester či záchranářů a 3 sanitáři a ošetřovatelky. Provoz OUP je stavebně a funkčně rozčleněn na část ambulantní (TRIAGE, akutní ambulance – nechirurgické a chirurgické,) a lůžkovou (14 monitorovaných lůžek – 1 izolační box, 3 lůžka resuscitační, 3 křesla a 7lůžek). Péče o pacienty v kritickém stavu probíhá na úseku resuscitačním, kde jsou 3 plně vybavená lůžka pro poskytování resuscitační péče. Aktuálně je péče o tuto skupinu pacientů zajišťována resuscitačním týmem ARIM ve spolupráci se sloužícími oborovými specialisty a nelékařským personálem OUP ve směně.

Pacient do prostor vstupuje přes registraci a TRIAGE v pravé, červeně označené části hlavního vstupu do nemocnice v pavilonu B, na kterou navazuje akutní čekárna.

Posádky ZZS pacienty přivážejí do haly sanitek nebo cestou střešního heliportu.

Celý prostor kliniky, a to včetně čekárny, haly sanitek, vjezdů a vchodů, je trvale monitorován kamerovým systémem.

Základní informace

Provoz na tomto pracovišti byl zahájen 23.1. 2025 pod názvem Emergency/ Pohotovost – oddělení urgentního příjmu. Od ledna 2024 do prosince 2024 bylo v prostorách provizorního URGENTU v pavilonu D ošetřeno více než 30000.

Základním mottem je: „Zdravý zdravotník jde za nemocným pacientem“

Jelikož pacient přichází s příznaky a ne s oborovou diagnózou, lékaři jednotlivých úseků spolupracují od vstupu až po propuštění či příjem, nebo překlad do jiného zdravotnického zařízení. S pacientem na vstupu je proveden se sestrou TRIAGE řízený pohovor a na základě stavu a dominantního příznaku je mu přidělena priorita ošetření a oborová ambulance. Relativně často se stává, že pacient je například v úvodu vyšetřen ortopedem či chirurgem pro chirurgický symptom a následně, nebo souběžně je konzultován internista, neurolog, aby byl čas akutního vyšetření na OUP co nejefektivněji využit. Velkou výhodou je zde pak návaznost vyšetřovacího komplementu – RTG, UZ, CT)

Kontaktní údaje

Provozní doba

Nepřetržitě

Jak se k nám dostanete
Detail pavilonu Pavilon A a B
Recenze
Nikola O.

Ráda bych touto cestou poděkovala týmu urgentního příjmu Nemocnice Náchod, a zvláště panu primáři MUDr. Petru Štěpánovi, za skvělou péči a rychlou reakci během mého ošetření v pátek 2.5.2025. Během dovolené v Ratibořicích mě postihla velmi silná bolest hlavy, která se postupně zhoršovala. Když už se nedala vydržet, vyhledala jsem pomoc na Vaší pohotovosti. Pan primář velmi rychle rozpoznal závažnost stavu a okamžitě jednal. Díky tomu byla diagnostikována meningitida a ještě tentýž večer jste mi zajistili převoz do FN Hradec Králové. Děkuji také sestřičce, která se mi po celou dobu věnovala - bohužel neznám její jméno, ale šlo o krátkovlasou blondýnku s červenými brýlemi. Paní byla velmi milá, empatická a profesionální. Moc si toho vážím, nikde jsem se s takovým přístupem nesetkala. Proto píšu poprvé děkovný email. Děkuji celému týmu za to, co děláte. S přátelským pozdravem Nikola O.

Nikola O.

Marie Bartošová

5. 9. 2024 , jsem po telefonické poradě s mou obvodní lékařkou zavolala záchrannou zdravotnickou službu a po převozu do Nemocnice Náchod byla vyšetřena. Chtěla bych touto cestou poděkovat všem zainteresovaným zdravotníkům za vzornou péči a laskavé jednání. Už v sanitě pánové záchranáři Petr Novák a Michal Šperling komunikovali tak vlídně a uklidňujícím způsobem, že jsem se hned cítila méně ,,vystresovaně". Na Urgentním příjmu interní ambulance v nemocnici se pan primář MUDr. David Tuček a zdravotní personál Jan Melichar, Eva Pavlíčková a Markéta Tylšová příkladně laskavě chovali. Domnívám se, že etika je základem úspěšné práce lékaře s pacientem a protože osobně honotím jejich přístup za nevšední a příkladný, budu ráda, budu ráda, můžete-li jim moje poděkování tlumočit.

Marie Bartošová

S pozdravem Naďa K.

Vážený pane řediteli, v neděli, 22. prosince, jsem byla odpoledne na pohotovosti v náchodské nemocnici. Chtěla bych moc poděkovat za vstřícný a laskavý přístup lékařek jak na pohotovosti tak na interně. Poděkování patří i sestřičkám. Učím etickou výchovu na základní škole a jsem moc potěšená, že jsem se setkala s lidským a profesionálním přístupem. Přeju Vám všem v novém roce hodně zdraví a spokojené pacienty.

S pozdravem Naďa K.